Dersin Adı | Ekolojik ve Biyo-İklimsel Tasarım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 557 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, özellikle ekolojik ve sürdürülebilir tasarım konusunda duyarlılığı ve bilgi birikimini güçlendirmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, eko sistemi, ekolojik yapım yöntemlerini, bioiklimsel tasarımı, çevresel problemleri, hava kirliliğini, su kirliliğini, ses kirliliğini ve katı atıkları içeren kirliliği inceler, tartışır ve araştırır. Ek olarak, bu ders, çevre ile etkileşim ve insan ilişkilerinde ekolojik prensiplerin araştırılması için yol gösterir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 11.02.2019 Giriş (Dersin Tanımı, Amacı) | |
2 | 18.02.2019 Ekolojik, Bio-İklimsel ve Sürdürülebilir Tasarım İlkeleri | |
3 | 25.02.2019 Ekolojik, Bio-İklimsel ve Sürdürülebilir Tasarım Dökümantasyon Serisi I/ Tartışmalar I | |
4 | 04.03.2019 Ekolojik, Bio-İklimsel ve Sürdürülebilir Tasarım Dökümantasyon Serisi II/ Tartışmalar II | Proje çalışma konularının belirlenmesi |
5 | 11.03.2019 Proje Çalışması I | Proje çalışma konularının belirlenmesi |
6 | 18.03.2019 Ekolojik, Bio-İklimsel ve Sürdürülebilir Tasarım Dökümantasyon Serisi III/ Tartışmalar III | |
7 | 25.03.2019 Konuk I | |
8 | 01.04.2019 Ekolojik, Bio-İklimsel ve Sürdürülebilir Tasarım Dökümantasyon Serisi IV/ Tartışmalar IV | |
9 | 08.04.2019 Arasınav | |
10 | 15.04.2019 Ekolojik, Bio-İklimsel ve Sürdürülebilir Tasarım Dökümantasyon Serisi V/ Tartışmalar V | |
11 | 22.04.2019 Ekolojik, Bio-İklimsel ve Sürdürülebilir Tasarım Dökümantasyon Serisi VI/ Tartışmalar VI | |
12 | 29.04.2019 Proje Çalışması I/Sunumlar | Proje çalışmalarının sunuma hazırlanması |
13 | 06.05.2019 Ekolojik, Bio-İklimsel ve Sürdürülebilir Tasarım Dökümantasyon Serisi VII/ Tartışmalar VII | Proje çalışmalarının sunuma hazırlanması |
14 | 13.05.2019 Proje çalışmalarının ön değerlendirilmesi ve tartışılması | Proje çalışmalarının sunuma hazırlanması |
15 | 20.05.2019 Final projelerinin gözden geçirilmesi ve sunulması | TBA |
16 | Final projelerinin sergilenmesi | TBA |
Ders Kitabı | 1.“The New Ecological Home, A Complete Guide to Green Building Options” by Daniel D. Chiras, Chelesa Green publishing Company, 2004 2.“Green from the Ground up, Sustainable, Healty, and EnergyEfficient Home Construction” by David Johnston & Scott Gibson, The Taunton Press, 2008 3.The Green Imperative: Natural Design for the Real World by Victor Papanek, Publisher: Thames & Hudson (October 1, 1995) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Farklı internet kaynakları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 20 | 80 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 | |
Proje | 1 | 55 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, | X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, | X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, | X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, | X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, | X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, | X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, | X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, | X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, | X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, | X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest